zondag 30 oktober 2011

Lente op de catwalk



De collectie voor de lente van 2012 van Louis Vuitton door Marc Jacobs herinnert me aan de illustraties van Merel Boers en het knipwerk van Geertje Aalders. De verfijnde stofbewerking en de zachte kleuren die een dromerige sfeer neerzetten, zorgen ervoor dat ik met de witte carouselpaarden die deel uitmaakten van de show wel een rondje zou willen maken!


Volgens de omschrijving op style.com zijn An en Filip van AF Vandevorst geïnspireerd door strijders van stammen in Kenya en Tanzania. 
Echter, ik krijg door hun collectie zin om naar het circus te gaan...


 

De voorjaarscollectie van Prada doet me denken aan het servies dat al van kleins af aan bij mijn ouders in de kast staat. Dat servies met wollige bloemen en ouderwetse kleuren                     
                                - die dezelfde kleuren leken te hebben als de foto's in de plakboeken van mijn ouders, die door vervaging en een oranje roes overmeesterd lijken te zijn - 
staat voor mij symbool voor de jaren '70 waarin volgens mij het hele leven oranje was. 
                                                  Prada gooit er gelukkig nog wat andere kleuren tegenaan.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten